De innovatie theorie van Rogers is een theorie die dieper ingaat om de manier hoe trends ontstaan en hoe ze later vervagen... in de theorie staat de beschrijving van de levenscyclus van een innovatie.
de levenscyclus van een innovatie bestaat uit 5 stappen.
1) innovators (2,5%) - Deze groep mensen zijn de eersten die het product willen hebben. Ze zijn op zoek naar het nieuwste van het nieuwste.
2) early adopters (13,5%) - Net na de innovators bestaat de groep van early adopters uit mensen die ook uit zijn op nieuwe dingen. Deze fase wordt gekenmerkt door een sterke groei in de verkoop.
3) early majority (34%) - Dit is de eerste grote groep mensen die het product gaat kopen. Het product wordt door de massa opgenomen en bereikt zijn volwassenheidsfase.
4) late majority (34%) - Het product is volwassen, het overgrote deel van de markt is bekend met het product en koopt het. De verkopen zullen langzaam afnemen in deze fase.
5) laggards (16%) - De laatste fase van het product. Het product gaat eigenlijk de markt uit en een laatste groep mensen koopt het product vanwege (bijvoorbeeld) een goede aanbieding. De verkopen zullen afnemen in deze fase.
Deze beschrijving volgt de mensen die het product zullen aankopen
Geen opmerkingen:
Een reactie posten